Tekvicové jadrá

Tekvicové jadrá dodajú telu potrebné polynenasýtené a mononenasýtené mastné kyseliny, ktoré sú vynikajúce pre zdravie nervov, mozgu a ciev.

Tekvicové jadrá obsahujú minimálne množstvá alergénov.
Nemusíte sa ich kvôli tomu báť, aj keď alergiami trpíte.

Tekvica je ľahko stráviteľná, pre redukčnú a diabetickú diétu je ako stvorená.

Jadrá tekvice sa najčastejšie konzumujú lúpané, pražené a/alebo solené.
Vďaka zvláštnej, takmer orieškovej chuti sa tekvicové jadrá stali neodmysliteľnou súčasťou polievok a celozrnného pečiva.

Tekvicové jadrá sú oveľa chutnejšie a podstatne zdravšie ako chrumky či čipsy

Jadrá z tekvice obsahujú stopové prvky, zinok, dôležitý selén, vitamíny, minerály a zdravé oleje.
Napomáhajú látkovej premene a regulujú hladinu cholesterolu.

90–95% tekvice tvorí voda, z toho vyplýva jej nízka energetická hodnota.
100g tekvice obsahuje 55–56kJ z čoho cukry tvoria len 1,7g. Ako bonus v nej nájdete iba 0,2 g tuku.

Dobrá správa je, že spomínaných 100g tekvice pokryje až 29% dennej dávky betakaroténu.
V tekvici nechýbajú ani antioxidanty, zdraviu prospešný škrob, pektín, nenasýtené kyseliny.

100g tekvice obsahuje: 6.5g sacharidov, 1g bielkovín a 0.5g vlákniny.

Minerály:
Draslík – 340mg
Fosfor – 44mg
Horčík – 12mg
Mangán – 0.125mg
Sodík – 1mg
Vápnik – 21mg
Zinok – 0.32mg
Železo – 0.8mg
Vitamíny:
Vitamín A – 0.426mg
Vitamín B1 – 0.05mg
Vitamín B2 – 0.11mg
Vitamín B3 – 0.6mg
Vitamín B5 – 0.298mg
Vitamín B6 – 0.061mg
Vitamín B9 – 16mg
Vitamín C – 9mg
Vitamín E – 0.4mg
Vitamín K – 1.1µg

Pridajte si tekvicové jadrá do jedál alebo ich podchvíľou len tak chrumkajte

One Response to Tekvicové jadrá

  1. Zo všetkých semienok sú tekvicové moje najobľúbenejšie, jedávam ich skoro každý deň. Majú skvelú chuť a predávajú sa aj za dobrú cenu + nebojím sa že sú v nich pesticídy ako v iných potravinách.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *