Tekvicové jadrá

Tekvicové jadrá dodajú telu potrebné polynenasýtené a mononenasýtené mastné kyseliny, ktoré sú vynikajúce pre zdravie nervov, mozgu a ciev.

Tekvicové jadrá obsahujú minimálne množstvá alergénov.
Nemusíte sa ich kvôli tomu báť, aj keď alergiami trpíte.

Tekvica je ľahko stráviteľná, pre redukčnú a diabetickú diétu je ako stvorená.

Jadrá tekvice sa najčastejšie konzumujú lúpané, pražené a/alebo solené.
Vďaka zvláštnej, takmer orieškovej chuti sa tekvicové jadrá stali neodmysliteľnou súčasťou polievok a celozrnného pečiva.

Tekvicové jadrá sú oveľa chutnejšie a podstatne zdravšie ako chrumky či čipsy

Jadrá z tekvice obsahujú stopové prvky, zinok, dôležitý selén, vitamíny, minerály a zdravé oleje.
Napomáhajú látkovej premene a regulujú hladinu cholesterolu.

90–95% tekvice tvorí voda, z toho vyplýva jej nízka energetická hodnota.
100g tekvice obsahuje 55–56kJ z čoho cukry tvoria len 1,7g. Ako bonus v nej nájdete iba 0,2 g tuku.

Dobrá správa je, že spomínaných 100g tekvice pokryje až 29% dennej dávky betakaroténu.
V tekvici nechýbajú ani antioxidanty, zdraviu prospešný škrob, pektín, nenasýtené kyseliny.

100g tekvice obsahuje: 6.5g sacharidov, 1g bielkovín a 0.5g vlákniny.

Minerály:
Draslík – 340mg
Fosfor – 44mg
Horčík – 12mg
Mangán – 0.125mg
Sodík – 1mg
Vápnik – 21mg
Zinok – 0.32mg
Železo – 0.8mg
Vitamíny:
Vitamín A – 0.426mg
Vitamín B1 – 0.05mg
Vitamín B2 – 0.11mg
Vitamín B3 – 0.6mg
Vitamín B5 – 0.298mg
Vitamín B6 – 0.061mg
Vitamín B9 – 16mg
Vitamín C – 9mg
Vitamín E – 0.4mg
Vitamín K – 1.1µg

Pridajte si tekvicové jadrá do jedál alebo ich podchvíľou len tak chrumkajte

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *