Pistácie

Americkí vedci dospeli k záveru, že pred stresom môže človeka ochrániť hrsť pistácií denne.

Látky obsiahnuté v pistáciách stabilizujú krvný tlak a pulz.
Platí to však len v tom prípade, ak pistácie nie sú solené.

Výskum tiež ukázal, že denná porcia pistácií rapídne znižuje riziko vzniku rakoviny (najmä čo sa týka rakoviny pľúc).
Ukázalo sa, že pistácie sú dobrým nástrojom aj na regulovanie chuti do jedla.

Pistácie, zelenkasté semená z kôstok pistácie pravej (Pistacie vera), majú približne 60 % tukov, 20 % bielkovín a 15 % sacharidov.

V pistáciách sú fytosteroly, ktoré sú veľmi podobné cholesterolu.

Niekoľko výskumov dokázalo, že fytosteroly znižujú nielen hladinu nebezpečného cholesteroluv krvi, ale majú tiež preventívny účinok voči rôznym typom rakoviny.

Pražené pistácie majú vysoký obsah nenasýtených mastných kyselín (kyselina linolová a linoleová), bielkovín, minerálov a vitamínov.

Konzumácia pražených pistácií je prospešná pleti, nervovej sústave a celkovému rastu a vývoju organizmu.

Pražené pistácie obsahujú až 60% tukov a vysoký obsah cukrov.
Ďalej pistácie obsahujú fytosterol, luteín, betakarotén a gama-tokoferol – antioxidanty rozpustné v tukoch.

100g pistácií obsahuje: 27.65g sacharidov, 21.35g bielkovín a 10g vlákniny.

Minerály:
Draslík – 1042mg
Fosfor – 485mg
Horčík – 120mg
Mangán – 1.275mg
Vápnik – 110mg
Zinok – 2.3mg
Železo – 4.2mg
Vitamíny:
Vitamín B1 – 0.84mg
Vitamín B2 – 0.158mg
Vitamín B3 – 1.425mg
Vitamín B5 – 0.513mg
Vitamín B6 – 1.274mg
Vitamín B9 – 50mg
Vitamín C – 2.3mg

Pripravte si mňamku z pistácií – Pistáciové jazýčky

Potrebujeme:
2 bielka
štipka soli
75g práškového cukru
dreň z 1 vanilkového struku
75g mletých nesolených pistácií
100g jemne zomletých lúpaných mandlí
na posyp: zopár nadrobno vylúskaných pistácií

Postup:
Bielky vysľaháme so štipkou soli a pridáme cukor. Dobre vyšľaháme.
Pridáme najemno zomleté pistácie a mandle, jemne zamiešame do bielkov.

Na plech vyložený papierom na pečenie pomocou cukrárenského vrecka striekame jazýčky a posypeme nasekanými pistáciami a pečieme vo vyhriatej rúre na 160 stupňov cca 15 – 20 minút.

Necháme dobre vychladiť a uskladňujeme v plechovej dóze v chlade.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *