Mungo fazuľa I.

Fazuľa mungo – prevencia  na rakovinu a iné choroby, posilnenie imunity.

Fazuľa mungo, to je jednoduchá a rýchla výroba vysoko kvalitných enzýmov, proteínov, minerálnych látok, stopových prvkov a vitamínov.

Fazuľa mungo sú malé, olivovo zelené fazule, ktoré chuťou pripomínajú zelený hrášok.
Niekedy sú vďaka svojej výživnej hodnote označované ako zelené sójové bôby.

Mungo je ideálne na nakličovanie, veľmi rýchlo rastie a je veľmi chutné.
Môže sa použiť aj ako varená strukovina do šalátov, zeleninových jedál, polievok, ale najviac vitamínov má vo forme klíčkov.

Mungo obsahuje veľké množstvo ľahko stráviteľných bielkovín, železa, mangánu, horčíka, draslíka a fosforu, vitamínov skupiny B.

Inštrukcie k nakličovaniu
– čas namáčania: 12 – 18 h (pre získanie sladkých klíčkov ponechajte pohár v úplnej tme)
– počet denných prepláchnutí: 3
– čas klíčenia: 3 – 4 dni
– dĺžka zrelých klíčkov: 1 cm

Ak chcete, aby vám vyrástli krásne dlhé a rovné mungo klíčky, ako sa to darí obyvateľom v ázijských krajinách, nechajte fazuľku klíčiť v jednej vrstve na menšom plechu a položte na ne polyetylénový sáčok naplnený vodou a zaviazaný (klíčky porastú pozdlžne a nebudú sa krútiť).

Inštrukcie k vareniu
V prípade tepelnej úpravy mungo namočte na 10 – 18h, potom varte vo vode 30 – 80 minút v závislosti od čerstvosti munga.
Pri varení nemiešajte, zbierajte penu a po uvarení posoľte.

Klíčky fazuľky munga vyrastú v akomkoľvek podnebí, svojou nutričnou hodnotou sa vyrovnajú mäsu, dozrejú počas troch až piatich dní, pestovať ich je možné počas celého roka, nevyžadujú pôdu ani slnečné lúče, svojím obsahom vitamínu C môžu súperiť s paradajkami, ich prípravou nevznikne žiadny odpad a môžeme ich papať aj surové (vtedy majú najvyšší obsah výživných látok – vitamínov, minerálov, stopových prvkov, enzýmov, proteínov).

Vďaka tomu, že klíčky fazuliek munga obsahujú dobre vyvážený pomer aminokyselín, mastných kyselín, prírodných cukrov a minerálov a za predpokladu, že ich konzumujeme niekoľko druhov spolu, môžu nás klíčky už samy o sebe udržať pri živote.

Pomerne dávno používaný spôsob klíčenia semien sa stáva viac a viac používaný a klíčky rastlín sú trvalou súčasťou zeleninových šalátov a zeleninových pokrmov po celý rok z mnohých dôvodov:
1- klíčenie rastlín je najlacnejšiou zeleninou
2- čerstvá zelenina má vysoký obsah vitamínov biologicky aktívnych látok a minerálov
3- jedla sa ľahko upravujú

Semienka munga ako také sú uzamknutou pokladnicou skrytej energie vo forme bielkovín, tukov, uhľohydrátov, vitamínov a minerálov.
Akonáhle mungo semienko nasaje trochu vody, dejú sa s ním pozoruhodné veci.

Enzýmy, ktoré v ňom dovtedy odpočívali, zahajujú svoju aktivitu – začínajú rozkladať uskladnený škrob na jednoduché cukry (glukózu a fruktózu), štiepia dlhé reťazce bielkovinových molekúl na voľné aminokyseliny a premieňajú nasýtené tuky na voľné mastné kyseliny

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *