Cvikla – chutný cviklový šalát plný vitamínov

cvikla-cviklový-šalát

Cvikla je zelenina, ktorá má na naše telo veľa pozitívnych účinkov. Dodáva nám energiu a po obede z cvikly sa budeme cítiť oveľa sviežejšie ako po zjedení bravčového rezňa.

Zároveň cvikla podporuje trávenie, je veľmi výživná a účinne pomáha bojovať aj proti rakovine. Je veľmi osviežujúca a prečisťuje krv. Je cenným zdrojom minerálnych látok, ako je napríklad horčík, fosfor, rubídium, draslík, vápnik, železo, bróm, zinok…
Okrem iného obsahuje aj vitamíny A a B, C a aminokyseliny.

Cvikla sa odporúča pri chudokrvnosti, nedostatku minerálnych látok, zápale nervov a chrípke.

Najviac vitamínov si cvikla zachová v surovom stave, preto je výborné robiť z nej šaláty.

Vyskúšajte tento chutný šalátik z cvikly:

Suroviny

  •  400 g cvikla
  •  200 g jablká
  •   soľ
  •  1 polievková lyžica citrónová šťava
  •  1 polievková lyžica ocot vínny biely
  •  1 polievková lyžica cukor práškový
  •  200 g jogurt biely (alebo kyslá smotana)
4-6 porcií
10 minút príprava

Postup receptu

Olúpanú červenú repu (cvikla) a olúpané jablká nastrúhame na jemnom strúhadle, osolíme, pokvapkáme citrónovou šťavou, pridáme ocot, cukor, biely jogurt alebo kyslú smotanu a všetko premiešaame. Posypeme strúhanými alebo posekanými vlašskými orechmi.

Naozaj chutný šalátik s obsahom veľkého množstva vitamínov.
Sám som tento cviklový šalát vyskúšal. Musím povedať, že mi naozaj veľmi chutil. Až tak, že som to s konzumáciou množstva prehnal a bolo mi ťažko (asi preto, že je zo surovej cvikly 🙂

(recept od varecha.pravda.sk)(obrázok od drchilli.webnode.sk)

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *