Cícer baraní

Cícer má vysoký obsah nenasýtených mastných kyselín, ktoré pôsobia na znižovanie hladiny cholesterolu a udržujú našu pokožku jemnú a vláčnu.

Cícer obsahuje veľké množstvo vlákniny vďaka čomu pôsobí ako prevencia tzv. civilizačných ochorení (srdcovocievne, rakovina hrubého čreva, obezita).

Cícer baraní (Cicer arietinum L.) má jemne orieškovú chuť. V kombinácii s obilovinami je výborným zdrojom dobre využiteľných bielkovín a aminokyselín.
Spolu s červenou šošovicou a fazuľkami adzuki patrí cícer k najlepšie stráviteľným strukovinám.

Cícer sa odporúča pre deti a tehotné ženy – je bohatým zdrojom vápnika, železa a vitamínu B15.
Zo strukovín cícer nafukuje najmenej.

Kvalita semien cíceru je daná vysokým obsahom sacharidov, bielkovín a vlákniny, je dobrým zdrojom lyzínu (cca 7 %), nízke hodnoty vykazujú sírne aminokyseliny.

Z mastných kyselín je významný vysoký podiel kyseliny linolovej. V semenách cícera sa nachádza 7 percent tukov.
Cícer je tiež pomerne bohatým zdrojom lecitínu.

Na Balkáne bolo v minulosti tradíciou, že pravú zrnkovú kávu pripravovali s pridaním malého množstva praženého a pomletého cícera, ktorý v nápoji udržiaval žiadúcu penu.

V minulosti sa na našom území z cíceru pripravovali napr. zeleninové polievky, ktorým cícer dodával chuť „kuraciny“.

Z hľadiska nutričných a organoleptických vlastností patrí cícer medzi najkvalitnejšie strukoviny vhodné pre ľudskú výživu.

100g cíceru obsahuje: 27.42g sacharidov, 8.86g bielkovín a 7.6g vlákniny.

Minerály:
Draslík – 291mg
Fosfor – 168mg
Horčík – 48mg
Sodík – 7mg
Vápnik – 49mg
Zinok – 1.53mg
Železo – 2.89mg
Vitamíny:
Vitamín B1 – 0.116mg
Vitamín B2 – 0.063mg
Vitamín B3 – 0.526mg
Vitamín B5 – 0.286mg
Vitamín B6 – 0.139mg
Vitamín B9 – 172mg
Vitamín C – 1.3mg
Vitamín E – 0.4mg

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *