Tvárová gymnastika -alebo- ako na svoj vek vyzerať o niekoľko rokov menej (lepšie)

ŠTARTUJEME : VYPLAZ JAZYK - VYPLEŠTI OČI - tvár sa že si bomba, veď to poznáš nie : tlač silno jazyk von z pusy... až do jemnej bolesti . Ok stačí - klikni vedĺa
TLAČ PERY : akoby von z pusy - drž pár sekúnd, povoľ a znova
NAFÚKNI SA AKO ŽABA : vtláčaj vzduch do líc. Vydržať - vyfúknuť - nafúknuť a znova. To ti stojí za to - budeš pôsobiť mladšie a viacej po tebe pôjdu.
TLAK DO STRANY : Musíš cítiť jemnú bolesť v lícach, ale nie závrať, alebo tlak v hlave ! Neboj sa svaly si zvyknú a budeš v pohode. Prípadne sa pridrž steny, nech sa nezroluješ na zem.
ŠTARTUJEME: VYPLAZIT JAZYK – VYPLEŠTIT OČI – tvárte sa že ste bomba, veď to poznáte, nie: tlačte silno jazyk von z pusy… až do jemnej bolesti. Ok stačí TLAČTE PERY: akoby von z pusy – držte pár sekúnd, povoliť a znova NAFÚKNITE SA AKO ŽABA: vtláčajte vzduch do líc. Vydržte-vyfúknite-nafúknite a znova. Toto stojí za to – budete pôsobiť mladšie a viacej po Vás pôjdu 🙂 TLAK DO STRANY: Musíte cítiť jemnú bolesť v lícach, ale nie závrať alebo tlak v hlave! Nebojte sa, svaly si zvyknú a budete v pohode. Prípadne sa pridržte steny, nech sa nezrolujete na zem.
DRUHÁ STRANA : môžeš tlačiť a držať pár sekúnd, alebo opakovane stláčať a vyfukovať. Prípadne stiredať lavé líce s pravým.
VYŠPÚĽ PERY DO TVARU PUSINKY: Silne ich pritláčaj k sebe
PUSU NATLAČIŤ DO STRANY : držať pár sekúnd - pustiť a znova. PRACUJ bezpodmienečne aj so svalmi na krku.
DRUHÁ STRANA A HOTOVO: Ak chceš pozri si ZRAKOVÚ GYMNASTIKU a videá. A určite si vypoučuj ukážky z prednášky o mlieku.
DRUHÁ STRANA: môžete tlačiť a držať pár sekúnd alebo opakovane stláčať a vyfukovať. Prípadne striedať ľavé líce s pravým. VYŠPÚĽTE PERY DO TVARU PUSINKY: Silne ich pritláčajte k sebe PUSU NATLAČIŤ DO STRANY: držať pár sekúnd – pustiť a znova. PRACUJTE bezpodmienečne aj so svalmi na krku. DRUHÁ STRANA A HOTOVO: ešte si pozritei ZRAKOVÚ GYMNASTIKU nech to máme kompletné. A určite si vypočujte prednášku o mlieku (Zdarma-audio nahrávky).

Princíp je jednoduchý

Každý jediný sval na tele a to bez ohľadu na to, či je z vonku viditeľný, ako napríklad biceps na ruke, alebo je skrytý v hĺbke tkaniva potrebuje pravidelný impulz. Potrebuje byť namáhaný, používaný. Ak sa tak nedeje, tak sval stráca svoju pružnosť, pevnosť, hmotu, je menej prekrvovaný a v konečnom dôsledku ochabne.

Toto ochabnutie čaká pravdaže každého z nás, to nie je žiadna téma. Ale všimnite si na obrázkoch na internete (nájdete ich tam množstvo), že je radikálny rozdiel vo výraze tváre medzi ľuďmi, ktorí pravidelne cvičili a medzi tými, čo necvičili. Mám na mysli rozdiel vo vyššom veku. Tí ľudia čo pravidelne viacero rokov cvičili pôsobia jednoznačne a to nie len v tvári mladšie, pružnejšie, vitálnejšie.

Príroda vyzbrojila živočíchy týmto systémom 

To čo sa nepoužíva – teda zjavne nepotrebuje, to je neefektívne, moc drahé, spaľuje to celkovo organizmu zbytočne energiu …. a tak to odbúrame. To je aj správna taktika na prežitie.

Ale platí to aj naopak. Ak sú určité konkrétne svaly pravidelne zaťažované – používané, tak tým organizmus dostáva odozvu : ahá … tento sval je potrebný a to takmer neustále a preto ho nie len že necháme tam kde je, ale naopak podporíme jeho pevnosť.

Používané svalstvo je silnejšie prekrvované a tým aj intenzívnejšie zásobované živinami a kyslíkom. Takéto aktívne svalstvo je automaticky aj čistejšie, preto že je z neho intenzívne odvádzaná kyslosť, odpadové látky.

Športovci tento systém poznajú už dávno

Tieto princípy poznajú veľmi dobre všetci športovci a to predovšetkým kulturisti. Dokonca sa dnes presne vie, aké sú nevyhnutné časové odstupy , alebo prestávky, ktoré musia byť dodržované na to, aby sa svaly po cvičení optimálne zregenerovali.

Na druhej strane sa aj vie aké sú maximálne prestávky, v ktoré si smie kulturista dovoliť tak, aby sa jeho svalová hmota neodbúravala.

Vo všeobecnosti platí, že sa jedná o približne 11 – 13 dní. Teda ak po dobu 11 – 13 dní znovu intenzívne neprecvičíme napríklad biceps na našej pravej ruke, tak si telo povie toto : už necelé dva týždne nepotreboval biceps. A preto sa zdá, že je tu zbytočný, zaberá miesto, zvyšuje celkovú váhu a míňa energiu, ktorá môže byť potrebná inde. A tak sa ho nebudem nič pýtať a to jednoducho zredukujem. Po 11 – 13 dňoch sa nepoužité svalstvo odbúrava, zmenšuje, stráca na pružnosti, ohybnosti …

Ináč spomeňte si na niekoho, kto si zlomil napríklad ruku, alebo nohu. Už po jednom mesiaci je viditeľne a to voľným okom poznať, ako je zlomená ruka, alebo noha oproti zdravej rapídne tenšia. Svalstvo sa stratilo a to nie preto, že bola ruka , alebo noha zlomená. Ale preto, že sa svalstvo nepoužívalo.

Aký to má súvis s tvárovou gymnastikou ?

Všetko to čo tu bolo doposiaľ napísané si prehoďte na svaly vlastnej tváre.

Tie používame pravdaže každý deň, ale len v minimálnej miere. Napríklad pri jedení, alebo rozhovoroch, grimasy a pod.

Ak si ale dáte námahu a toto tvárové svalstvo aspoň z času na čas … povedzme každý druhý – tretí deň precvičíte nad rámec bežného používania tak dôjde k obdobnému efektu, ako je hore opísaný.

Telo zaregistruje zvýšený pohyb týchto svalov a po krátkom čase si povie našu starú porekanku : Keď tú tvárovú gymnastiku cvičí tak pravidelne a namáha tvárové svaly, asi má dôvod na ich použitie. Asi ich potrebuje, ináč by ich predsa tak často nepoužíval. A tak zásobuje svaly tváre intenzívnejšie krvou – čo znamená výživou. Svalové bunky na tvári dostávajú impulz – zvýšiť rast , spevniť hmotu, našpanovať svoj povrch.

Toto sú priame pozitívne následky

  • Pokožka sa našpanunuje – musí, lebo ju svalstvo začne viac uťahovať .
  • Pokožka sa lepšie čistí – musí, lebo je viac prekrvovaná, lepšie zásobená živinami a naopak odpad je z cievok efektívnejšie odvádzaný .
  • Pokožka sa vyhladí a pôsobí mladšie – musí, už sme si opísali prečo. Pozri si hoci kde na internete obrázky hlavne kulturistov predovšetkým vekovo starších. Napríklad nad 55 – 60 rokov. A zistíš neuveriteľnú vec : Všetci vypadajú v tvári podstatne mladšie, než je ich skutočný vek. Tým, že cvičia pravidelne celé roky s činkami, tak popri tom ako vedľajší efekt naťahujú aj svaly tváre.

Nerobme z toho veľkú vedu, veď ide hlavne o radosť

Pozri sa : tento článok a fotky tu nie sú na to, aby sme sa teraz išli poondiať a za každú cenu sa pokúsili zvrátiť svoje biologické hodiny. Čo je na starobe také strašné ? No nič veď je to to najprirodzenejšie čo môže byť.

Ale na druhej strane žijeme v modernej dobe, máme podstatne viac času, ako naši predkovia pred 100 rokmi. A ak je to tak jednoduché a vyžaduje to smiešnych pár minút, tak prečo by sme si pri pozeraní sa napríklad do toho blbého televízora, nemohli po pri tom pocvičiť aj tvárovú gymnastiku ?

Ináč ja som už viac ako 7 rokov nepozrel do tej blbej bedne. Rozpredal som káble, všetky antény aj satelit. Ako testovací králik ti môžem povedať … špica. Získaš neskutočné množstvo času.  Získaš priestor v hlave, ktorý vyplňovali tak či tak len tie na 80 % kydy o tom, ktorá celebirta kde, kedy zase nakládla nejaké dôležité – ťažké hovno ( pardóóón ).   A čo sa týka informácii, tých skutočne dôležitých … tie si lahko a rýchlo vyfiltrujem aj na internete. Neuveriteľné ako to človeka oslobodí. Všetky tie zmagoreniny a pokusy zdebilizovať ma končia na hranici nášho pozemku … a sú z hlavy zrazu preč. )

A ešte jedna mimoriadne dôležitá vec

Nebuďme naivní, ako tí bežní naivní – normálni. A uvedomme si, že tvárová gymnastika je síce super vec a jednoznačne funguje, ale na mladistvý, svižný, vitálny vzhľad tváre má vplyv obrovská iná rada faktorov .

Tu je zo pár z nich, ja viem, že som to tu vôbec nemusel písať, lebo ich dobre poznáš :

  • Fajčenie
  • Alkohol
  • Mastné , slané, sladké jedlá
  • Živočíšne produkty
  • Jednoznačne mliečne produkty a samotné mlieko
  • Nedostatok spánku, alebo naopak príliš veľa spánku
  • Stres
  • Iné podmienky ako napríklad počasie. Je jasné, že ak pracuješ na severnom póle, tak to zanechá negatívne známky po určitej dobe aj na tvojej tvári. Pozri si fotky národov žijúcich vo vysokých, alebo studených polohách, ( Tibet , Andy …) a vieš o čom hovoríme.

Teraz už poznáš tú omáčku okolo toho a otázka je ako na to ?

Existujú knihy, nahrávky a dokonca kurzy tvárovej gymnastiky. No ak si fakt myslíš, že je tu potrebné sa niečo učiť, že je tu potrebné skladať nejaké skúšky a získať dokonca certifikát na papieri, tak sme sa zatiaľ určite nepochopili.

Tá jediná vec, čo je potrebná je táto : OKAMŽITE ZAČAŤ CVIČIŤ ! Ako ? To je omnoho menej podstatné, než to, aby si začala, alebo začal.

No veď povedzme si na rovinu o čo to tu vlastne ide. Hocijaké malé decko dokáže vyplazovať aj napríklad na teba jazyk a robiť rôzne grimasy. Ak si fakt nevieš dať rady, choď za tvojou malou dcérou a popros ju, aby sa na teba chvíľu vyškľabovala a hneď aj máš základné cviky ako v nejakom profi-kurze.

Pozri si niektoré fotky, alebo filmy na tejto stránke a proste ich napodobni a cvič. Je tu aj krátky pokec o tej technickejšej stránke.

Ako často a ako dlho cvičiť ?

Stačí úplne 2 – 3 – 4 min denne. Ak budeš cvičiť aj dva krát denne, tri krát denne no super, ale nie je to potrebné. Výsledok zaregistruješ už po 3 – 4 týždňoch. Opakovanie jednotlivých cvikov ? Obdobne ako aj pri precvičovaní iných svalov. Jeden cvik zopakuj aspoň 2-3 krát , prípadne ho urob viac krát v rozličných variantách – uhloch – tlakoch prstami na sval a pod.

POZOR ! Nám ale nejde len o nejaký strečing, alebo úškľabky. Ale cvičenie musí byť ozaj také, aby telo registrovalo zvýšený atypický pohyb a trochu námahy. Proste svaly musíš aj trochu cítiť.

Ak to preženieš hneď na prvý krát, tak sa objaví presne to isté, ako keď si to prehnala, alebo prehnal v nejakom športe. Proste sa dostavila svalovica – únava svalov.

Tak že tomu sa vyhni a cvič hlavne na začiatku jemne – pomaly zvyšuj záťaž – intenzitu. Ale ak by ťa aj boleli napríklad lícne svaly, tak veď o nič nejde. Dáš im jeden dva dni pokoj a pokračuješ ďalej.

2-3-4 minúty to je tak smiešny čas, ktorý môžeš cvičiť napríklad aj na takýchto atypických miestach :

  • Na toalete – tu sedíš, nikto ťa nevidí, tak sa nemôže nič stať
  • V autobuse, tak sa proste otoč do okna a vyceruj zuby na šoférov vo vedľajšom pruhu
  • V aute ak stojíš napríklad v zápche, alebo na červenej. To ťa možno začnú aj iní šoféri napodobňovať.
  • Ráno po tom ako sa zobudíš – super hneď v posteli sa takto dostať do ráže.
  • Alebo aj kludne večer pred spaním.
  • Pri tom priblblom televízore, ak tam teda niečo mimoriadne dôležité pozeráš.
  • Atď … proste vidíš, že sú tu hranici nekonečné

Takže postav sa pred zrkadlo a začni sa na seba škľabiť ako opica.

Ale hlavne pri tom nestrať zdravý sedliacky rozum ! Ten sa ti môže ešte hodiť!

Priprav si plán – ideálne si ho napíš na nejaký kus papiera a zahrň doň nie len tie smiešne 3-4 minúty tvárovej gymnastiky deňne , ale aj aspoň 20 – 30 minút iného cvičenia . Zaplánuj si tam zmenu tvojej stravy, zlepšenie pitného režimu. Daj si termín, ale nie príliš krátky. Optimálne napríklad 1 rok. A týždeň po týždni ukrajuj z toho, čo rozpoznáš napríklad aj z tohto webu, ako sebazničujúce a naopak pridávaj to, čo ti jasne siganlizuje zlepšenie kvality tvojho života.

Nikdy sa nepreceňuj a nechci všetko na raz za pár dní. To ti prinesie len frustráciu. Ale nikdy sa ani  nepodceňuj preto že nebudeš chápať tomu, aké radikálne zmeny v živote je možné dosiahnuť za jeden,  jediný rok.

 

 

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *