Ako sa v lete správne schladiť?

ako sa správne a účinne schladiť počas letaLeto ako ročné obdobie je obdobie plné slnka, tepla a oddychu. Spolu s letom prichádzajú aj veľké horúčavy. Ak neprídu, poniektorí si ich sami vyhľadávame.
Aby toho nebolo málo, najviac srdcových kolapsov býva práve v tomto období.

Preto sa teraz poďme pozrieť na to, ako sa na horúce leto správne pripraviť a predísť tak kolapsu z prehriatia.

Ako prvý krok treba výrazne obmedziť (YANG) potraviny: mäso, pečivo, tvrdé syry, veľa soli, + ďalšie potraviny, ktoré telo „zohrievajú“.
No a jednoznačne hlavne pikantné korenia – chilli, čierne korenie, kajanské korenie, zázvor a pod.

Je to ako v dome, keď je teplo – horúco, tak vetráme alebo zapneme klímu, ale určite nekúrime v krbe.

Ako sa najlepšie a najrýchlejšie v horúčave schladiť?

– TOP je ľahký zeleninový šalát s umeoctom a môžeme pridať aj pár kvapiek citrónu

Červený alebo žltý melón a tým, čo býva po ňom zima, tak si pridajte škoricu

– Výborná je vlažná voda s citrónom alebo jablkovým octom. Množstvo samozrejme podľa toho, v akom stave máte organizmus
Ak mávate vždy teplé ruky aj nohy, tak môžete použiť viac citrónu alebo jablkového octu.
V prípade, ak mávate stále alebo občas ruky alebo nohy studené, tak použite iba pár kvapiek.

– Mierne teplý zelený čaj s citrónom

– Zelený jačmeň s citrónom

– Rakytníková šťava s vlažnou vodou

– Zeleninu, ktorá ochladzuje – napríklad uhorky

– Pripravte si osviežujúce letné nápoje

Pozor studené nápoje a zmrzliny pocitovo vnímame, že nás to ochladzuje, ale opak je pravdou, všetko studené telo musí zohriať a potom cítime ešte väčšie teplo.
Preto je schladenie studeným krátkodobé.

Naopak, teplý nápoj telo okamžite prehreje a organizmus sa vzápätí začne chladiť (preto sa po horúcej polievke, káve, čaji a pod. v lete potíme).
Takéto ochladenie tela však trvá oveľa dlhšie.

Ďalšie tipy ako účinne predísť prehriatiu organizmu počas leta a udržiavať sa v optimálnej „prevádzkovej“ teplote

Ak nechcete vynechať športové aktivity, športujte skoro ráno (toto je najvýhodnejšie), keď vzduch ešte nie je prehriaty, alebo neskoro večer, keď sa na noc ochladzuje.
Je vhodné sa počas dňa vyhnúť extrémnym krátkodobým alebo miernym dlhodobým športovým (ale aj pracovným) výkonom, ktoré náš organizmus preťažujú, prehrievajú a nekontrolovateľne vyčerpávajú.

Zdržujte sa častejšie v tieni, pod stromom, vyžívajte slnečník.

V izbách vetrajte skoro ráno, potom stačí ponechať „mikro“.

Využívajte zatiahnuté závesy, žalúzie, roletky, aby vám slnko neprehrievalo izby.

Používajte ventilátor, klímu nastavte na 5-6 st. rozdiel oproti vonkajšej teplote.

Využívajte kúpanie – bazény, jazerá, vedro s vodou na namočenie nôh (pozor na studené kúpanie v riekach), fontány v parkoch a na námestiach

Vyberte sa na prechádzky lesom. Túry v kopcoch tiež nie sú zlé, keďže tam prevláda nižšia teplota.

Oblečenie prispôsobte tomu, kde sa práve nachádzate. V byte čo najmenej oblečenia, vonku sa zahaľte, obliekajte si vzdušné materiály.
Používajte svetlé farby oblečenia, ktoré absorbujú minimum slnečných lúčov. Nezabúdajte na akúkoľvek prikrývku hlavy a chráňte si/zakrývajte krk.

Prajem Vám krásne a zdravé leto.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *