Aké ovocie je bohaté na bielkoviny?

Ovocie bohaté na bielkovinyRýchly mini prehľad ovocia najbohatšieho na obsah bielkovín.

Ak chceme nášmu organizmu dodať bielkoviny, prvé, čo nám prichádza na myseľ sú všetky druhy mäsa, rýb a vajec.
Avšak ukazuje sa, že proteíny môžeme rovnako dobre získať jedením ovocia a zeleniny.

V prípade papania ovocia získame okrem samotného príjmu bielkovín aj iné výhody. Prijmeme potrebnú vlákninu a množstvo vitamínov a minerálov.
Preto je výhodné poznať zoznam ovocia, ktoré je bohaté na bielkoviny.

Sušené marhule

Sušené marhule sa nachádzajú na vrchu tohoto zoznamu, pretože obsahujú okolo 3,4g bielkovín na 100g marhúľ. Okrem toho sú vynikajúcim zdrojom vitamínu A.
Popri tom, čo je veľmi dôležité, sú dostupné po celý rok. Výborne sa hodia ako ingrediencia do šalátov a dezertov. Čerstvé marhule sú tiež veľmi chutné.

Hrozienka

Druhým najbohatším ovocím vzhľadom na množstvo bielkovín sú hrozienka. Predstavujú tiež dobrý zdroj vápnika, železa a draslíka. Obsahujú okolo 3,1g bielkovín na 100g hrozienok.
Hrozienka môžeme pridať do ovsených vločiek aj šalátov. Jedlám dodávajú príjemnú sladkú chuť.

Guava

Guava obsahuje 2,6g bielkovín na 100g guavy. Okrem toho je toto ovocie bohaté na vitamíny. Medzi innými je skvelým zdrojom vitamínu C.
Obsah vitamínu C výrazne prekračuje obsah vitamínu C v pomarančoch, vďaka čomu môže guava výrazne posilniť imunitu.

Ďatle

Toto sladké ovocie obsahuje asi 2,5g bielkovín na 100g ďatlí. Ďatle sa skvelo hodia ako bielkovinovo bohatý snack, ktorý môžeme spapať napríklad počas cestovania.
V kuchyni môžeme ďatle použiť napríklad do dezertov. Skvelo nahrádza cukor v rôznych koláčoch.

Slivky

Nasledujúce miesto zaujímajú slivky, ktoré majú 2,2g bielkovín na 100g sliviek. Slivky majú tiež vysoký obsah sacharidov a preto sa odporúča kontrolovať si ich konzumované množstvo.
Okrem toho sú slivky známe vysokým obsahom vlákniny, vďaka čomu sú ideálne pri problémoch so zápchou.

Avokádo

Avokádo je neobyčajné ovocie, aj keď by sme si mali zachovať zdržanlivosť v jeho spotrebe. Je to pre veľký obsahu tuku.
Avokádo obsahuje 2g bielkovín na 100g avokáda. Výborne sa hodí na raňajky, obed, ako chuťovka či ako zložka večere.

Kumquat

Kumquat nie je popravde známe ovocie, ale je dobré vedieť, že obsahuje až 1,9g bielkovín na 100g.
Ovocie sa konzumuje celé a je to zaujímavá zmes chutí. Vyskúšajte, či vám príde na chuť.

Ríbezle

Ríbezle, to nie sú iba veľké množstvo bielkovín, ktorých obsahujú asi 1,4g na 100g ríbezlí. To je tiež ohromné množstvo vitamínu C a vlákniny.
Odporúča sa jesť veľa ríbezlí, najmä preto, že sú nízkokalorické.

Maliny

Maliny obsahujú 1,2g bielkovín na 100g ovocia. Toto množstvo zodpovedá asi 2% optimálnej dennej konzumácii proteínov.
Maliny sú preto skvelým doplnkom výživy. Výborne sa hodia do jogurtu a môžu predstavovať zaujímavé raňajky.

Banány

Napriek tomu, že obsahujú 1,1g bielkovín, je zaujímavým zistením, že sú skvelou voľbou, pretože banány obsahujú obrovské množstvo živín.
Výborné sú s ovsenými vločkami, čím vytvárajú skvelý výživný duet. Často sú banány používané na prípravu smoothie.

Broskyne

Broskyne, napriek tomu, že ponúkajú ledva 1% odporúčaného množstva bielkovín, obsahujú množstvo beta-karoténu, čo ich „uznáva“ užitočnými na zlepšenie nášho zraku.

Záver

Ako sa ukazuje, ovocie môže byť vynikajúcim doplnkom našej výživy, ak hovoríme o príjme bielkovín.

Je príjemné siahnuť po nich, pretože zároveň umožňujú obohatiť náš jedálniček celou radou vitamínov a minerálov.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *